L’ORÉAL KIEST OP CES 2020 RESOLUUT VOOR BEAUTY TECH MET PERSO

L’ORÉAL KIEST OP CES 2020 RESOLUUT VOOR BEAUTY TECH MET PERSO,  EEN UNIEK 3-IN-1 TOESTEL DAT THUIS GEPERSONALISEERDE HUIDVERZORGINGEN EN COSMETICA SAMENSTELT

Het intelligente AI-systeem stelt gepersonaliseerde huidverzorging, lipstick en foundation samen die naarmate het toestel gebuikt wordt bijgestuurd worden in functie van de analyse van huid, luchtkwaliteit, pollutie en trends

Januari 5, 2020 – CES 2020 – Las Vegas, NV – L’Oréal presenteert Perso, een thuissysteem dat gebruik maakt van AI om de ultieme gepersonaliseerde huidverzorging te kunnen samenstellen. Het gestroomlijnde toestel, dat ontwikkeld werd door de L’Oréal Technology Incubator, is 16,5 cm hoog en weegt ongeveer 500 g. In vier eenvoudige stappen stelt het ter plekke huidverzorgingen en cosmetica samen waarvan de personalisering naarmate het toestel gebruikt wordt steeds verder toeneemt.

“L’Oréal maakt gebruik van zijn expertise in geavanceerde technologie, wetenschap en innovatie om slimme schoonheidsproducten en services te ontwikkelen die inspelen op de behoeften van onze consumenten en een schier eindeloze precisie en personalisering kunnen aanbieden, ” zegt Nicolas Hieronimus, Gedelegeerd CEO van L’Oréal. “We zijn vastbesloten om van L’Oréal wereldwijd leider in Beauty Tech te maken – en Perso is de volgende stap in dit opwindende avontuur.”

De lancering van Perso op CES 2020 in Las Vegas is de eerste fase in de uitrol van deze baanbrekende 3-in-1 technologie. Het toestel stelt nu al gepersonaliseerde huidverzorgingen samen en zal in een later stadium ook lipsticks en foundations op maat kunnen afleveren.

“L’Oréal is een van de meest betrouwbare namen in de beautysector en met Perso stellen we de personaliseringstechnologie rechtstreeks ter beschikking van de consument,” vervolgt Guive Balooch, Hoofd van de Technology Incubator van L’Oréal. “We weten dat personalisering steunt op zowel informatie over de eigen huid en persoonlijke voorkeuren als over de omgeving – en deze technologie houdt hier rekening mee. Perso maakt gebruik van AI om de samenstellingen bij te sturen en wordt steeds slimmer naarmate het gebruikt wordt.”

Zo werkt het intelligente Skincare System

Met zijn gepatenteerd gemotoriseerd cassettesysteem stelt Perso in vier stappen gepersonaliseerde huidverzorgingen samen.

1. Persoonlijke huidanalyse: de gebruiker opent de mobiele Perso-app en maakt een foto met de smartphonecamera. De app maakt gebruik van L’Oréals ModiFace-technologie en AI om de toestand van de huid te analyseren, rekening houdend met rimpels, lijntjes, donkere vlekken en de aanwezigheid van poriën.
  2. Analyse van de omgeving: met behulp van de Breezometer-geolocatie heeft Perso toegang tot plaatselijke omgevingsfactoren zoals weer, temperatuur, pollen, UV-index en vochtigheid die een invloed kunnen hebben op de toestand van de huid van de gebruiker.
  3. Productvoorkeur: de gebruiker geeft de punten waar een persoonlijke huidverzorging rekening mee moet houden (lijntjes, vlekken, pigmentatie, teint, doffe huid) in de Perso-app in. De gebruiker kan ook zijn voorkeur voor een bepaalde textuur en het hydratatieniveau instellen zodat de samenstelling van de hydraterende verzorging, het serum of de oogverzorging nog verder gepersonaliseerd kan worden.
  4. Gepersonaliseerde samenstelling en aflevering: de verzamelde gegevens vormen de basis voor een gepersonaliseerde, hoogtechnologische verzorging, die boven aan het toestel in een perfect geportioneerde, enkelvoudige dosis tevoorschijn komt en gemakkelijk en hygiënisch te gebruiken is. De technologie maakt een onderscheid tussen gebruik ’s ochtends en ’s avonds. De bovenzijde van het toestel heeft een spiegeltje en kan verwijderd worden zodat de gebruiker steeds de mogelijkheid heeft om een enkelvoudige of grotere dosis met zich mee te nemen.

De hardware van Perso bestaat uit een unieke motor bovenaan in het toestel die druk uitoefent op de inhoud van de cassettes onderaan in het toestel en die inhoud naar de dispenser bovenaan beweegt.

Wanneer Perso regelmatig gebruikt wordt is zijn AI in staat de toestand van de huid te analyseren en de gebruiker te informeren over wat werkt en wat niet. Aan de hand van de persoonlijke resultaten zal hij de toekomstige samenstellingen verder bijsturen.

In de toekomst zal Perso ook gepersonaliseerde make-up kunnen aanmaken die rekening houdt met actuele trends en kleurmatching. De gebruiker zal dus in staat zijn een lipstickkleur  te ontwerpen die afgestemd is op de outfit of een kleur te kiezen die op de sociale media op dat moment trending is.

Perso past perfect in L’Oréals streven naar een gestroomlijnde gepersonaliseerde beautyervaring. Daarom beschikt het over een soepel automatisch navulsysteem met specifieke cassettes met NFC-tags die steeds op voorraad zijn en klaar zijn voor dagelijks gebruik. Met de Perso-app kan de gebruiker de cassettes probleemloos bijbestellen.

De technologie van Perso steunt op L’Oréals jarenlange expertise in innovatieve, gepersonaliseerde beautyervaringen. Zijn intelligente systeem respecteert de privacy van de consument en de privacyinstellingen zijn transparant. De ontwikkeling van Perso steunt op succesvolle lanceringen van bekroonde producten van de Technology Incubator van L’Oréal waaronder het gepersonaliseerde huidverzorgingssysteem Custom D.O.S.E by SkinCeuticals, het gepersonaliseerde foundationplatform Le Teint Particulier by Lancôme, het gepersonaliseerde thuiskleuringsysteem Color & Co. en My Skin Track UV by La Roche-Posay, ’s werelds eerste batterijloze wearable om de blootstelling aan uv-stralen te meten die gelanceerd werd op CES 2018 en vanaf begin november 2018 exclusief bij Apple verkocht wordt.

Perso zal in 2021 in een partnerschap met een vooraanstaand huidverzorgingsmerk van L’Oréal gelanceerd worden.

OVER L’ORÉAL

L’Oréal is al meer dan 100 jaar actief in de beautysector. Met een internationale portefeuille van 36 diverse en complementaire merken behaalde de Groep in 2018 een omzet van 26,9 miljard euro. L’Oréal telt wereldwijd 82.600 medewerkers en is wereldleider in de beautysector. Het bedrijf is aanwezig in alle distributiecircuits: massmarket, supermarkten, apotheken, parafarmacie, kapperszaken, merkboetieks en e-commerce.

L’Oréal kan een beroep doen op een uitmuntend departement Research & Innovation en 3885 onderzoekers waarmee het wil voldoen aan alle schoonheidsverwachtingen wereldwijd. Met het programma “Sharing beauty with all” heeft L’Oréal een ambitieus plan om tegen 2020 de duurzame ontwikkeling in de volledige waardeketen te integreren.