L’Oréal voor de 3de keer bekroond als wereldleider in duurzame ontwikkeling

Brussel, dinsdag 19 februari 2019 – Op de uitreiking van de CDP Awards in Brussel werd L’Oréal voor het derde jaar op rij erkend als wereldleider in duurzame ontwikkeling. Opnieuw kreeg het een A voor elk van de drie CDP-criteria als erkenning voor de inspanningen die de groep levert om de CO₂-uitstoot te beperken, het waterbeheer te verbeteren, de ontbossing in de hele bevoorradingsketen tegen te gaan en zijn transitie naar een duurzamer economisch model voort te zetten.

De AAA-beoordeling is een erkenning van de verantwoordelijkheidszin die L’Oréal al verschillende jaren aan de dag legt en de vooruitgang die het bedrijf boekt dankzij het in 2013 gelanceerde programma Sharing Beauty With All. Dit laatste formaliseert het engagement op het gebied van duurzame ontwikkeling die L’Oréal tegen 2020 in elke fase van de waardeketen wil integreren. Dit gaat van het concept van de producten tot hun distributie via het productieproces en de sourcing van de ingrediënten. In 2018 tekende het programma Sharing Beauty With All uitzonderlijke resultaten op:

– De CO2-uitstoot van de fabrieken en distributiecentrales daalde sinds 2005 met 77% in absolute waarde; 31 industriële sites zijn
CO₂- neutraal;
– Het waterverbruik van de fabrieken daalde sinds 2005 met 48%. De groep telt sinds eind 2018 drie droge fabrieken.

Algemeen Directrice Technologie & Operations en lid van het Uitvoerend Comité van L’Oréal Barbara LAVERNOS verklaarde op de uitreiking het volgende: « Bij L’Oréal zijn we erg trots op de triple A die we van het CDP voor de derde keer op rij krijgen. Deze erkenning is het resultaat van 25 jaar inspanningen om duurzame ontwikkeling in ons businessmodel te integreren. Dankzij hun precisie en uitmuntendheid helpen actoren als het CDP ons om boven onszelf uit te stijgen en ons duurzaam engagement vol te houden zodat we de uitstoot van broeikasgassen, ons waterverbruik en onze afvalproductie kunnen verminderen. »

Het programma Sharing Beauty With All berust op vier pijlers:

 Duurzame innovatie om de ecologische voetafdruk van de producten en samenstellingen te verminderen;
 Duurzame productie om de ecologische voetafdruk van de fabrieken en distributiecentrales te verminderen;
 Duurzaam consumeren om de consument de kans te geven te kiezen voor duurzame consumptie;
 Aanmoedigen van duurzame ontwikkeling om de groei te delen met alle stakeholders van de groep: gemeenschappen, leveranciers en werknemers.

Ontdek het volledige programma op https://www.loreal.fr/sharing-beauty-with-all

Over L’Oréal
L’Oréal is al meer dan 100 jaar actief in de beautysector. Met een internationale portefeuille van 36 diverse en complementaire merken behaalde de Groep in 2017 een omzet van 26,9 miljard euro. L’Oréal telt wereldwijd 82.600 werknemers en is wereldleider op het vlak van schoonheid. Het bedrijf is aanwezig in alle distributiecircuits: massmarket, supermarkten, apotheken, parafarmacie, travel retail, merkboetieks en e-commerce.

L’Oréal kan een beroep doen op een uitmuntend departement Research & Innovation en 3885 onderzoekers waarmee het wil voldoen aan alle schoonheidsverwachtingen wereldwijd. Met het programma “Sharing beauty with all” heeft L’Oréal een ambitieus plan om tegen 2020 de duurzame ontwikkeling in de volledige waardeketen te integreren.

Contacts L’Oréal Belgilux
Stéphane TAVERNE / sté[email protected] / +32 475 25 22 22