LEIDERSCHAP L’ORÉAL IN MILIEUVRIENDELIJK BELEID ERKEND

L’ORÉAL wordt erkend als wereldleider in milieuvriendelijk beleid en krijgt dit jaar een A-rating van CDP, het non-profit platform dat milieu-inspanningen openbaar maakt, voor klimaat, water en bossen.

CDP geeft L’Oréal voor het tweede jaar op rij AAA-score

CDP geeft A- tot D-scores voor klimaat, water en bossen aan meer dan 3000 grote bedrijven. De beste komen op de prestigieuze A-lijst. Het is het eerste jaar dat de non-profit organisatie de resultaten van het bedrijf voor de 3 sectoren samen aankondigt, wat de holistische aanpak van het milieubeleid van het bedrijf illustreert.

L’ORÉAL is een van de amper twee bedrijven dat een A krijgt voor de drie CDP-programma’s. Dit is een erkenning voor de indrukwekkende initiatieven van het voorbije jaar om de CO₂-uitstoot terug te dringen, watervoorraden te beschermen, ontbossing in de voorraadketen tegen te gaan en een referentie te zijn in de nieuwe milieuvriendelijke economie.

Jean-Paul Agon, CEO van L’ORÉAL, geeft volgend commentaar: “We zijn vereerd om als een van de amper twee bedrijven een driedubbele A-score van CDP te krijgen. Halfweg onze doelstellingen van 2020 hebben we al een grondige transformatie achter de rug die ons in staat moet stellen onze zelf opgelegde, ambitieuze en grootschalige doelstellingen te halen, vooral op het gebied van klimaatbescherming, duurzaam waterbeleid en strijd tegen de ontbossing. De erkenning moedigt ons aan om nog een stap verder te gaan”.

Op de A-lijst van 2017 staan 160 wereldbedrijven die van CDP een A kregen voor hun inspanningen voor klimaat, water of bossen. De lijst wordt opgesteld op vraag van 827 investeerders met een vermogen van meer dan 100 biljoen US$. Duizenden bedrijven leggen CDP jaarlijks hun milieu-inspanningen voor voor een onafhankelijke evaluatie aan de hand van de scoringmethodologie van het platform.

“Een welgemeend proficiat voor alle bedrijven die dit jaar de A-lijst haalden,” zegt CDP-bestuurder Paul Dickinson.Het is inspirerend om te zien dat zoveel bedrijven grote inspanningen leveren om milieurisico’s terug te dringen en op de trein van de overgang naar een duurzame economie springen. Deze bedrijven zijn de drijvende kracht achter de overgang op het moment dat we op een kantelpunt in de milieuacties staan”.

De A-lijst (voor klimaat, water en bossen) en de volledige scores van de bedrijven zijn beschikbaar op de website van CDP: https://www.cdp.net/en/scores-2017

De scores worden op dezelfde dag vrijgegeven als de tweede jaarlijkse analyse van CDP: Tracking progress on corporate climate action. De evaluatie van dit jaar toont dat meer bedrijven steeds ambitieuzere klimaatdoelstellingen op een steeds langere termijn vastleggen, en dat de overgang naar een koolstofarme economie de motor is achter productinnovatie en het gebruik van nieuwe tools voor verandering.

Over L’ORÉAL

L’Oréal is al meer dan 100 jaar actief in de beautysector. Met een internationale portefeuille van 34 diverse en complementaire internationale merken behaalde de Groep in 2016 een geconsolideerd omzetcijfer van 25,8 miljard euro. L’Oréal telt 89.300 medewerkers wereldwijd en is wereldleider op het vlak van schoonheid. Het merk is aanwezig in alle distributiesystemen: massmarket, supermarkten, apotheken en drogisterijen, kapsalons, travel retail, merkboetieks en e-commerce.

L’Oréal heeft een uitmuntend departement Research & Innovation en 3870 onderzoekers waarmee het wil voldoen aan alle schoonheidsverwachtingen wereldwijd. Met het programma “Sharing beauty with all” heeft L’Oréal een ambitieus engagement om tegen 2020 de duurzame ontwikkeling in de volledige waardeketen geïntegreerd te hebben.

Meer informatie over “Sharing Beauty With All” op de link http://sharingbeautywithall.loreal.com, over onze milieu-inspanningen op http://sharingbeauty.com/co2-emissions, het waterbeleid op http://sharingbeauty.com/water of onze strijd tegen ontbossing op http://sharingbeauty.com/zero-deforestation.

Over CDP

CDP is een internationale non-profit organisatie die bedrijven en regeringen aanzet om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen en de watervoorraden en de bossen te beschermen. Het platform wordt door investeerders erkend als bron van gegevens over klimaatresearch number one en werkt samen met institutionele investeerders met een vermogen van meer dan 100 biljoen US$. Het gebruikt de macht van investeerders en kopers om bedrijven te motiveren hun milieu-inspanningen openbaar te maken en te beheren. Meer dan 6300 bedrijven, goed voor ongeveer 55% van het marktvermogen wereldwijd, maakten in 2017 hun milieugegevens via CDP openbaar. Dit cijfer wordt toegevoegd aan de meer dan 500 steden en 100 landen en regio’s die hetzelfde deden. Dit alles maakt van het CDP-platform een van de grootste bronnen van informatie over hoe bedrijven en regeringen de klimaatverandering aanpakken. CDP, het voormalige Carbon Disclosure Project, is een stichtend lid van de We Mean Business Coalition. Meer informatie vindt u op www.cdp.net of door ons te volgen op @CDP.

Voor de uitgevers
De methodologie en criteria voor de A-lijst zijn beschikbaar op CDP’s website.

Media contact

L’Oréal Belgilux
Brigitte Bekaert
Director Corporate Communication, Sustainability, Philantropy and Public Affairs